SEO copywriting, czyli jak przechytrzyć Google i wyprzedzić konkurencję?

  • 19.10.2020, 17:19 (aktualizacja 19.10.2020, 17:29)
SEO copywriting, czyli jak przechytrzyć Google i wyprzedzić konkurencję?
Może masz czasem wrażenie, że Google robi wszystko, aby ściągnąć Twoją stronę internetową na samo dno wyszukiwarki? Te ciągłe zmiany zasad i algorytmów powodują, że nie nadążasz i w pewnym momencie nie wiesz już, co robisz nie tak. Co więc robić i przede wszystkim JAK, aby w końcu Google dostrzegł Twoją stronę internetową? Nie wiem, czy Ci się to spodoba… ale przestań się bulwersować, zmień perspektywę i dostosuj się reguł. Wszak to nie Ty jesteś potrzebny Googlowi, tylko Google Tobie.

O co tyle hałasu, czyli jak zrozumieć SEO?

SEO ( ang. search engine optimization), czyli optymalizacja wyszukiwarek, to podzbiór ogólnego terminu SEM (ang. search engine marketing) – marketingu w wyszukiwarkach. Twoja strona internetowa odpowiednio zbudowana i dostosowana pod kątem wyszukiwarek pozwoli Ci na zajęcie wysokiej pozycji na stronach wyników w Google. Tu również – jak i w całym marketingu – potrzebujesz solidnej strategii. Nie wystarczy naszpikować strony „słowami kluczowymi”. Musisz zrobić znacznie więcej – poprawić techniczne aspekty strony, rozbudować jej treść, jak również zdobywać linki pozycjonujące z innych domen internetowych. A przy tym wszystkim pozostać wciąż ciekawy dla swoich odbiorców.

Odrób pracę domową – zbadaj konkurencję

Pierwszym krokiem dla skutecznego planu SEO jest przeprowadzenie szczegółowej analizy konkurencji. Jeśli wyszukujesz w Google kluczowy termin lub frazę związaną z Twoją działalnością, powinieneś spojrzeć na witryny internetowe, które pojawiają się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Pamiętaj jednak, że nie każda strona, która wyświetla się przed Twoją, jest Twoim bezpośrednim zagrożeniem – to często wielcy gracze na rynku z nieosiągalnym dla Ciebie budżetem reklamowym. Znajdź swoją realną konkurencję. Właśnie oni są tymi, których należy wyprzedzić, a przynajmniej dogonić. Jak to zrobić? Wykorzystaj narzędzia SEO, aby dowiedzieć się z kim naprawdę konkurujesz i o które słowa lub frazy walczy najwięcej stron internetowych. Dzięki uzyskanym raportom dowiesz się w jaki sposób Twoi potencjalni klienci trafiają na strony konkurencji, a nie na Twoją. To nie jest wiedza tajemna – to wszystko można sprawdzić, aby podjąć dalsze skuteczne działania.

Żeby wygrać, trzeba grać

Biznes i marketing to gra o przewagę na rynku i walka o klienta. Tylko...żeby wygrać, trzeba grać. Bez wiedzy, strategii i budżetu nie wygrasz z konkurencją. Nie możesz się pochwalić super pozycją w wyszukiwarce? Znajdź przyczynę! Może powodu Twoich słabych wyników powinieneś szukać gdzie indziej? Pamiętaj, że na atrakcyjność strony internetowej składa się wiele czynników i ma się ona podobać nie tylko Google-robotom, ale przede wszystkim Twoim klientom. Zanim stwierdzisz, że pozycjonowanie strony i „całe to SEO” to strata czasu, zatrzymaj się na chwilę i przeanalizuj swoją stronę internetową jako całość.

Akcja – optymalizacja.

Zanim wyruszysz na podbój Internetu, inwestując w pozycjonowanie, upewnij się, że Twoja strona internetowa: jest przyjazna w obsłudze i intuicyjna, szybko się ładuje, jest dostosowana do urządzeń mobilnych i poprawna jest jej struktura graficzna. Pamiętaj, że jeśli zawartość Twojej strony internetowej i sposób przedstawienia informacji nie będzie atrakcyjny dla użytkownika, to żadne słowa kluczowe nie pomogą Ci w znalezieniu klientów.

Bitwa na słowa, czyli wszystko albo nic

Ludzie zwykle nie szukają nazwy Twojej firmy (chyba, że jesteś numerem 1 w swojej branży). Szukają za to informacji o swoim problemie, by zaraz potem poszukać rozwiązania. Na tych użytkownikach powinno Ci zależeć najbardziej, bo to właśnie oni są zmotywowani do tego, aby skorzystać z Twoich produktów lub usług. Oto powód, dla którego właściciele firm postanowili inwestować w SEO copywriting. Niestety nie wszystkie treści SEO da się czytać. Fakt – czytają je roboty Google, ale dla ludzi, którzy przyszli do Internetu po wiedzę lub rozrywkę, czytanie takich treści to męka. A więc nie czytają i opuszczają witrynę w poszukiwaniu wartościowej lektury. Skąd ten nawał bylejakości? Wiele tekstów powstaje dziś tylko po to, aby pozycjonować strony internetowe. Dobry SEO copywriter wykorzysta słowa kluczowe, aby uzyskać maksymalny efekt pozycjonowania, ale jednocześnie utrzyma zainteresowanie i zaangażowanie czytelnika. Jeśli samodzielnie tworzysz teksty SEO na swoją stronę, nie pozwól utonąć im w „SEO-budyniu”, w którym uparcie upychasz jedną i tę samą frazę nieskończoną liczbę razy. Bądź sprytny i kreatywny – kieruj się pytaniami, które ludzie zadają, na które Twoja marka jest oczywistą odpowiedzią. Słów kluczowych używaj strategicznie, umieszczając je w nagłówkach, podtytułach, listach, linkach między stronami, tagach i opisach grafik. Kilka starannie umieszczonych słów kluczowych zaprowadzi Cię dalej niż cała strona zawierająca ich zbyt wiele.

Wyróżnij się albo zgiń – prawo marketingowe wciąż żywe

Działania SEO nigdy nie były i nigdy nie będą stałe i niezmienne. Internet żyje własnym życiem i reguły, które działają teraz, mogą przestać być aktualne już jutro. SEO to meandry, w których trzeba poruszać się kreatywnie, testować i mierzyć rezultaty. Wrócę jeszcze do tego tematu. Jedno jest pewne. Nic się samo nie wydarzy.

Do wszystkiego potrzebna jest strategia, budżet i czas. Nie pomożesz swojemu biznesowi bez analizy działań własnych i konkurencji. Ale i analiza nic nie zmieni, jeśli nie wyciągniesz z niej wniosków i nie dokonasz właściwych zmian. Ponad wszystko najważniejsza jest Twoja własna strategia, a nie bezrefleksyjne kopiowanie konkurencji.

 

 

 

 

_

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe