Samorząd województwa rozpoczął promocję gospodarczą regionu

  • 07.10.2020, 19:40 (aktualizacja 07.10.2020, 19:42)
Samorząd województwa rozpoczął promocję gospodarczą regionu
"Podlaskie. Naturalna droga rozwoju" - to hasło promocji gospodarczej regionu, którą rozpoczął samorząd województwa podlaskiego. Główny cel tej kampanii to pokazanie regionu inwestorom zagranicznym, którzy chcieliby współpracować z podlaskimi firmami przy wspólnych przedsięwzięciach.

Marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki wyjaśnił w środę na konferencji prasowej w Białymstoku inaugurującej kampanię, że podczas wielu kongresów, różnych spotkań biznesowych słyszał od wielu potencjalnych inwestorów, partnerów biznesowych, że właściwie "nic" lub "bardzo mało" wiedzą o województwie podlaskim, dlatego przygotowywana kampania ma to zmienić.
"Promocja nastawiona na prawdziwą akcję informującą potencjalnych inwestorów, jakie są nasze atuty, gdzie jesteśmy i dlaczego powinni inwestować u nas, a nie gdzieś indziej" - mówił Kosicki. Dodał, że chodzi też o zachęcenie potencjalnych inwestorów do współpracy z podlaskimi przedsiębiorcami. "Żeby przyjeżdżali tutaj i inwestowali w nasze województwo" - mówił marszałek. Dodał, że region chce się promować w Azji, Europie i Ameryce, i kampania ma być dostrzeżona właśnie tam.
Już powstał spot reklamowy z wizją regionu w 2030 r. i jest rozbudowywana nowa strona internetowa z informacjami dla inwestorów investinpodlaskie.pl , folder promocyjny. Będą kolejne spoty, materiały. Województwo podlaskie chce też w dniach 26-27 maja 2021 r. zorganizować duży kongres pod nazwą Podlaskie Forum Ekonomiczne.
Kampania rusza - mimo pandemii koronawirusa - podkreślił marszałek, choć przyznaje, że pandemia na pewno będzie miała wpływ na realizację kampanii i na plany, i działania potencjalnych inwestorów.
Dyrektor Biura Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w Białymstoku Mariusz Dąbrowski powiedział, że Podlaskie chce w kampanii wykorzystać swoje położenie geograficzne. Mówił, że region prezentuje się w kampanii jako region położony na strategicznych korytarzach transportowych w centrum Europy, gdzie krzyżują się ważne szlaki handlowe, np. Jedwabny Szlak i tak chce być postrzegany, a nie jako region "peryferyjny w Unii Europejskiej".
Dodał, że w najbliższych latach wiele się w regionie zmieni, bo realizowane są ważne inwestycje infrastrukturalne, komunikacyjne np. drogi ekspresowe S61 Via Baltica czy S19 Via Carpatia. W materiałach wyeksponowano, że region leży na skrzyżowaniu szlaków komunikacyjnych wiodących z północy na południe i ze wschodu na zachód Europy. Dodał, że będą również wspierane regionalne startupy, młode firmy, z którymi duże firmy z zagranicy mogą chcieć współpracować.
"Wcale nie musimy być na peryferiach. Zmienia się świat, zmienia się sytuacja geoekonomiczna. Podlaskie może być w centrum (...) i w ten sposób będziemy pozycjonować nasze województwo w świecie" - mówił Dąbrowski.
Kampania będzie realizowana i finansowana z dwóch projektów dofinansowanych z UE z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego (RPOWP): "Podlaskie. Naturalna Droga Rozwoju" o wartości 8,2 mln zł (7 mln zł z tej kwoty z RPOWP, 1,2 mln zł wkładu samorządu województwa) oraz "Standardy obsługi inwestora w samorządach województwa podlaskiego" (budżet 600 tys. zł, z czego 550 tys. z UE z programu POWER).
źródło: PAP

_

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe