Szach – mat, czyli jak zdobywa się przewagę nad konkurencją

  • 21.09.2020, 15:57
Szach – mat, czyli jak zdobywa się przewagę nad konkurencją
Dziś w Suwałkach 94 firmy z branży obuwniczej sprzedają (według ich opinii) najlepsze buty. „Najwyższej jakości” usługi fryzjerskie i kosmetyczne oferuje zaś 270 firm. Skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak źle? Dlaczego jedni mają klientów na pęczki, a drudzy nie? To proste. Ci pierwsi wiedzą (i mówią o tym) czym różnią się ich produkty i usługi od oferty tych drugich. A skąd to wiedzą?

Obecnie na rynku jest dużo dobrych produktów i dużo dobrych usług. Ich nadmiar sprawia, że klienci mają problem z wybraniem tych najlepszych. Co wtedy robią? Sprawdzają różnice między nimi. Zwracają uwagę na detale, które często decydują o wyborze najlepszego.

DROZD śpiewa zwycięzcom

Metodę DROZD często wykorzystuję w swojej pracy z klientami. Niezależnie o tego, czy tworzę artykuły branżowe czy teksty na strony internetowe, zawsze z niej korzystam. Szukanie i wydobywanie elementów przewagi konkurencyjnej wymaga czasu i wysiłku. Trzeba też słuchać klientów, bo to z ich ust płynie prawda objawiona. Wiem jedno – DROZD działa!

Śpiewająca piątka

Na rynku wygrać może tylko jeden – ten, który zdobędzie klienta. Jak więc zdobyć klienta, gdy jest się jednym z wielu pretendentów do tytułu zdobywcy? Wystarczy poznać detale, które odróżniają Twoje produkty od produktów Twojej konkurencji. W tym celu pomaga DROZD.

Zadaj sobie 5 konkretnych pytań, o których pisze Darek Puzyrkiewicz w Biblii Copywritingu:

  1. Co INNEGO DAJE Twój produkt niż produkty konkurencyjne?

  2. Co INNEGO ROBI Twój produkt? Czym różni się jego działanie od działania produktu konkurencji?

  3. Co INNEGO ODBIERA? Na przykład koszty serwisowania, konieczność sprzątania, pisania, etc.

  4. Co INNEGO ZMIENIA? Na co ma wpływ, czy sięga głębiej problemu niż konkurencja?

  5. INNE DOŚWIADCZENIA. Łatwiejsza obsługa, większy komfort.

 

Więcej…ile się da!

Nie warto ograniczać się z odpowiedziami, więc pisz jak najwięcej. Długa lista ułatwi Ci znalezienie elementów przewagi konkurencyjnej. Jak wspomniał Darek Puzyrkiewicz, cena produktu lub usługi jest wartością subiektywną, więc gdy porównujesz swoje produkty z towarem konkurencji uważaj na to z kim i z czym się porównujesz. Zasada kontrastu działa w dwie strony, na korzyść i niekorzyść konkurencji.

Zachęcam Cię do sprawdzenia tej metody i podzielenia się ze mną swoimi spostrzeżeniami. Bo przecież to, co objawione, musi być jeszcze dobrze spisane i opowiedziane. Dosłownie.

Fot. Pixabay.com

 

_

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe